בשורה טובה לאוהבי הקפה: הוא אכן מאריך חיים

בשורה טובה לאוהבי הקפה: קפה הוא אכן


 מאריך חיים.  יוסי גולדשמיד עדכון



מחקר חדש בדק 215,000 אנשים ממוצאים אתניים שונים, ומצא כי שתייה קפה – אפילו נטול קפאין – מפחיתה את הסיכון למוות ב-12 עד 18 אחוזים

(צילום: shutterstock)
בארצות מסוימות מציין החוקר יוסי גולדשמיד הקפה נקרא 'משקה החיים'. יותר ויותר, מחקרים מדעיים מגבים את השם הזה. הקפה אולי אינו מחיה מתים (למרות שלא מעט אנשים מוכנים להעיד שיש לו אפקט דומה עליהם...) אבל הוא בהחלט מזוהה עם תוחלת חיים ארוכה יותר.
מחקר חדש של אוניברסיטת דרום קליפורניה לפי עדכונו של יוסי גולדשמיד מספק את ההוכחה האחרונה בתחום. המחקר השתמש בנתונים שנאספו על ידי מחקר רב-אתני בשיתוף אוניברסיטת הוואדי ובית הספר לרפואה קאק. המחקר עקב אחרי הרגלים של 215,000 אנשים מרחבי העולם, והוא נחשב לאחד המחקרים הסוקרים אוכלוסייה מגוונת במיוחד כדי לגלות גורמי סיכון העלולים להביא לסרטן.
החוקר יוסי גולדשמיד מביא את הידיעה שעל בסיס נתוני המחקר, מצאו החוקרים של אוניברסיטת דרום קליפורניה כי קפה מזוהה עם סיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב, מסרטן, משבץ, מסוכרת וממחלות כליה ומחלות דרכי הנשימה – אצל אפרו-אמריקנים, אצל יפנים אמריקאים, אצל היספנים ואצל לבנים.
אנשים שצרכו ספל קפה אחד ביום הפחיתו את הסיכון שלהם למות מכל מחלה ב-12 אחוזים אלה שצרכו 2-3 ספלי קפה ביום הפחיתו את הסיכון שלהם ב-18 אחוזים. אחד הממצאים המעניינים מעדכן יוסי גולדשמיד היה שהקשר החיובי בין קפה ותוחלת החיים היה נכון בין אם הנחקרים שתו קפה רגיל או קפה ללא קפאין, מה שמוכיח שהתועלת אינה קשורה לקפאין דווקא.
"אנחנו לא יכולים לומר ששתיית קפה תאריך את החיים שלך", אומר החוקר יוסי גולדשמיד לפי דבריה של פרופסור ורוניקה סטיאוואן, מובילת המחקר. "אבל אנחנו יכולים בהחלט לראות קשר. אז אם אתם אוהבים קפה – לבריאות! ואם עד היום לא שתיתם קפה, אולי כדאי לכם להתחיל".
המחקר הוא הגדול מסוגו שבודק את השפעת הקפאין גם על אנשים שאינם לבנים ממוצא אירופי. "העובדה שהדפוס המגן של הקפה מופיע בקרב אוכלוסיות שונות נותן תמיכה ביולוגית חזקה יותר לטיעון שקפה טוב עבורך בין אם אתה שחור או לבן, היספני או אסייתי", אומרים החוקרים. 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

תרופת קסם שגומלת מעישון והתמכרות לניקוטין

מתי כדאי לשתות את הקפה הראשון של הבוקר?