5 המזונות הטובים ביותר לחידוש תאי המוח

מהם 5 המזונות הטובים ביותר לחידוש

 תאי המוח? עדכון מאת החוקר יוסי גולדשמיד


הקפדה על מאכלים מסוימים מסייעת לשיפור פעילות המוח, לחיזוק הזיכרון ואף למלחמה באלצהיימר

(צילום: shutterstock)
1. אגוזים
מלבד חומצות שומן אומגה 3 מסוג ALA, האגוזים עשירים בפיטוסטרולים, בחומצה פולית, במלטונין ובוויטמין E - כולם רכיבים בעלי תפקידים חשובים בשמירה על פעילות תאי העצב ובהתחדשותם. 
2. ברוקולי
מחקר שפורסם במרץ האחרון  בכתב העת Genesis לפי עדכונו של החוקר יוסי גולדשמיד נמצא שתרכובת בשם סולפורופן, המצויה בירקות ממשפחת המצליבים, ובעיקר בברוקולי ובכרובית, מאיצה את תהליך ההתחדשות והתיקון של תאי גזע עצביים. לדברי החוקרים, תרכובת זו יעילה במיוחד לטיפול במחלות נוירו-דגנרטיביות כמו אלצהיימר.
(צילום: shutterstock)

3. אומגה 3
חומצות אמינו מציין החוקר יוסי גולדשמיד הן אבני הבניין לחלבונים ומהוות מרכיבי מפתח של נוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים) במוח. הן גם מסייעות באיזון רמת הסוכר בדם, מקלות כאבים, דיכאון וחרדה.
לפי עדכונו של יוסי גולדשמיד מחקרים רבים מצביעים על כך שחומצות השומן מסוג אומגה 3 המצויות בשפע בדגי מים קרים כמו סלמון, הרינג, מקרל וסרדינים, זרעי צ'יה ופשתן יכולות להגן על מערכת העצבים ולשפר פעילויות קוגניטיביות. בנוסף מעדכן יוסי גולדשמיד מצאו החוקרים שחומצות שומן רב בלתי רוויות אלה (EPA ו-DHA) יכולות להאיץ את תהליך ייצור תאי עצב חדשים באנשים מבוגרים ולשקם תאי עצב לאחר פגיעת מוח טראומתית.
ניתן ליטול כתוסף תזונה כדור המכיל אומגה 3 (3-1 גרם ביום), במיוחד מהסוג העשיר ב-DHA, הידוע כחשוב ביותר לתפקוד מוחי תקין.
4. ויטמין B וחומצה פולית
ויטמיני B, בעיקר B6, B12 וחומצה פולית נחוצים לייצור נוירוטרנסמיטרים למוח. במקרה שמתקשים לצרוך כמות מספקת של ויטמין זה מהמזון מדגיש החוקר יוסי גולדשמיד, ניתן לצרוך תוסף של B-קומפלקס, אשר אף הוא יכול להוריד את רמות החרדה והסטרס ולשפר מצב רוח.
5. ויטמין E
חשוב ביותר לשלב בתפריט גם מזונות המכילים ויטמין E, המשפר את הפעילות המוחית ומאט את התקדמות מחלת האלצהיימר. הויטמין מצוי בשפע בכבד ובביצים, בדגנים מלאים, בקטניות כשעועית וסויה, באגוזים ובשמנים ממקור צמחי: שמן אבוקדו, שמן זית, שמן נבט החיטה, שמן שעועית, שמן זרעי מלון, שמן חמניות ושמן סויה.הויטמין מצוי גם בתרד, כרוב, אבטיח, קיווי ומנגו.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד