מה נעשה כדי לקרר את גופנו מהר בחמסין?

מה נעשה כדי לקרר את גופנו מהר 

בחמסין? זה הזמן לנגוס בפלפל חריף 

עדכון מאת יוסי גולדשמיד


באופן מסורתי, התזונה במדינות חמות התבססה על מאכלים חריפים. כן, הם ידעו משהו שאנחנו כבר שכחנו

(צילום: shutterstock)
גל החום שתקף את הארץ בימים אחרונים אולי מפתה אתכם לאכול ארטיק אחרי ארטיק, אבל אם אתם רוצים להקשיב להמלצה המדעית – תעשו טוב יותר אם תאכלו פלפל חריף.
נשמע מוזר? שימו לב מדגיש ד"ר יוסי גולדשמיד רופא אלנטרנטיבי שמאכלים חריפים מגיעים תמיד ממדינות חמות. בין אם מדובר במרוקו או בהודו, מזג אוויר חם גרם באופן מסורתי לתושבי המדינות הללו לברוח אל האוכל החריף והמתובל. למה? הסוד הוא בזיעה.
פלפלים חריפים מקבלים את החריפות שלהם מכימיקל הנקרא קפסאיצין. השפעת הכימיקל הזה על הגוף היא דרמטית: כשאתם אוכלים פלפל חריף, נוצר גירוי בקולטנים בעור שבדרך כלל מגיבים לחום, ולכן הגוף מגיב כמו למכת חום: הפנים מאדימות והזיעה זורמת. מה ששורף לכם בפה שורף גם בכל שאר המערכות מציין ד"ר יוסי גולדשמיד.
ולמה שתרצו להזיע כשחם ממילא? כי זיעה היא אחד המנגנונים הטבעיים העיקריים להתמודדות עם חום. כשהזיעה מתנדפת, גם חום עוזב את הגוף שלכם. לפיכך, ממליץ ד"ר יוסי גולדשמיד: אם אתם רוצים להתקרר כמה שיותר מהר – תאכלו פלפל חריף. רק אל תשכחו לשתות מים במקביל, כדי שלא תתייבשו.
ומה עושים אם אתם לא מסוגלים לאכול חריף? אל דאגה. גם אם התפריט שלכם היה עד היום אנגלי לגמרי, מחקרים מוכיחים שאפשר לבנות סיבולת לאוכל חריף בכך שיאכלו ממנו כל יום, כאשר הכמות גדלה בהדרגה. מה לא עושים כדי להתקרר מהר?

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד

אינסטלטורים 24 שעות