עזרה בפתרון בעיות שינה אצל התינוק יכולה לחלץ אתכם מדיכאון

עזרה בפתרון בעיות שינה אצל התינוק



 שלכם יכולה לחלץ אתכם מדיכאון.



 עדכון יוסי גולדשמיד חוקר בעיות שינה.


מחקר חדש מצא כי הורים שהתקשו להתמודד עם בעיית השינה של תינוקות או פעוטות היו בסיכון גבוה לפתח דיכאון

(צילום: shutterstock)

אף אחד לא מצפה מתינוק שזה עתה נולד שישן היטב. אבל כשהחודשים עוברים, והתינוק – או הילד – ממשיך לא לישון היטב, יש לכך השפעה שלילית מאד על...מצבם הנפשי של ההורים. אם הילד שלכם לא ישן היטב, מסתבר, לא כדאי להתמודד עם זה רק עם עוד קפה ושוקולד. מדובר בבעיה שיכולה להזיק משמעותית לאיכות החיים שלכם אם לא תנקטו בצעדים מעדכן החוקר יוסי גולדשמיד.
מי שזיהה לאחרונה את הקשר בין שנת ילדים ומצבם הנפשי של ההורים מעדכן החוקר יוסי גולדשמיד הם קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קולומביה הבריטית, בהנהגתה של פרופסור לסיעוד ומומחית שינה בשם וונדי הול. המחקר, עקב אחרי 235 משפחות עם ילדים, שכולן דיווחו על בעיות שינה של תינוק או פעוט. המחקר לא כלל משפחות בהן אחד ההורים אובחן עם דיכאון קליני.
החוקרים מצאו כי במשפחות בהן ההורים דיווחו על דאגה לגבי היכולת שלהם להרדים את הילד, והיו מוטרדים במיוחד מהעניין ובחוסר אונים לגביו, ההורים נטו יותר גם לקבל 'ציון גבוה' במבדקים המיועדים לאבחן רמת דיכאון.
כדי לוודא שהדיכאון הזה אכן קשור לאיכות השינה של הפעוט, ההורים חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה עזרה בהקניית הרגלי שינה לילד, הן על ידי מתן מידע על שנת תינוקות וכיצד להתמודד עם בעיות שינה אצל תינוקות ופעוטות, והן על ידי ייעוץ אישי. הקבוצה השניה מדגיש החוקר יוסי גולדשמיד קיבלה רק את המידע, בלי ייעוץ אישי. רמת הדיכאון של ההורים נבדקה לפני מתן המידע והעזרה, וכן שישה שבועות ו-24 שבועות לאחר מכן.
תוצאות המחקר לפי עדכונו של יוסי גולדשמיד הוכיחו כי שתי הדרכים הינן יעילות: בשתי הקבוצות, מצב ההורים השתפר אחרי מתן העזרה, והוטב במיוחד כעבור 24 שבועות. "אחרי שבעיית השינה של הילד טופלה, הדיכאון של ההורים השתפר באופן משמעותי. היתה ירידה של שלושים אחוז במספר האימהות וירידה של עשרים אחוז במספר האבות שקיבלו 'ציון דיכאון' גבוה".
ואלו המסקנות, מציין החוקר יוסי גולדשמיד, חשוב שהן מערכת הבריאות והן הורים יפנימו.  "הממצאים האלה אומרים לנו שצריך להקשיב היטב להורים של תינוקות וילדים קטנים, לזהות סימני דיכאון שקשורים לספקות לגבי היכולת לעזור לילד להירדם, ולזהות מצבים שהם מעבר לתשישות הורית וחוסר שינה".


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד