איבחון קשב וריכוז אצל ילדים

קשב וריכוז


אב לילד עם הפרעות קשב:  "גיל שלי 


מלמד אותי מהו רגש אמיתי" 


יוסי גולדשמיד אביו של גיל


"גיל שלי מאובחן ב-ADHD ובעיות רגשיות. למה אני משתף אתכם? כי בא לי לצעוק לכולם, שהבן שלי הוא ילד מיוחד. אם לא ה-ADHD שלו, לא הייתי למה שאני היום. גיל שלי לימד ומלמד אותי מהי הפרעת קשב. גיל שלי מלמד אותי מהו רגש אמיתי. גיל שלי מלמד אותי שזה לא עונש. 

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)


יוסי גולדשמיד אב לילד עם הפרעת קשב וריכוז, בפוסט מרגש על מה שהבן ה'מיוחד' שלו – לימד אותו: "אז מי שמכיר אותי, אני יוסי גולדשמיד אבא של גיל", פותח האב את מכתבו. "גיל שלי מאובחן ב-ADHD ובעיות רגשיות. למה אני משתף אתכם? כי בא לי לצעוק לכולם, שהבן  שלי הוא ילד מיוחד.
ולמה מיוחד?
"כי אם לא ה-ADHD שלו, לא הייתי למה שאני היום. גיל שלי לימד ומלמד אותי מהי  הפרעת קשב. גיל שלי מלמד אותי מהו רגש אמיתי. גיל שלי מלמד אותי שזה לא עונש. גיל מלמד אותי שאני אבא חזק מול המערכת, שלא מבין שגיל שלי הוא 'הילד המושלם'. גיל שלי רוצה שיראו אותו בעין לא שיפוטית, עין שמנסה להבין את השורש. לרדת לעומקם של דברים.
"עין שמאפשרת לו לראות את עצמו באור אחר. עין מחבקת, שמאפשרת לו להרגיש יותר קירבה – וכשיש קירבה, יש תקשורת ואז אפשר גם לעזור לו, לדייק עוד קצת את הקשר שלו עם עצמו ועם זולתו. ולדעתי, זה מה שבעצם ה'חינוך' אמור לעשות".
אז איך ניתן לאבחן הפרעת קשב מבעוד מועד?
אם הילד שלכם סובל משישה קריטריונים לפחות, מתוך השמונה המוצגים – מנסיון של יוסי גולדשמיד עם בנו כדאי להגיע איתו לאבחון מקצועי של בעיות קשב וריכוז:
1. קושי להתמקד בפרטים.
2. הקשבה חלקית לנאמר.
3. ביצוע שגיאות 'מטופשות', שלא היו אמורות לקרות.
4. קושי בהקשבה לאורך זמן.
4. ארגון וסדר לקויים.
5. קושי לעקוב אחר ההוראות, ולבצען במלואן.
6. שכחנות ואיבוד דברים.
7. איבוד ריכוז ומעבר מ'נושא' ל'נושא', תוך זמן קצר.
8. הימנעות ממטלות שדורשות מחשבה ממושכת.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד