למה כדאי לכם לשתות יותר מים?

למה כדאי לכם לשתות יותר מים? כל 


ההשפעות החיוביות שיש לשתיית מים על 


הגוף שלנו ד"ר יוסי גולדשמיד עדכון

(צילום: shutterstock)


אנשים רבים יותר ויותר מדברים על החשיבות שבשתייה מרובה של מים. מהן באמת ההשפעות של המים על הגוף שלנו?
שותים יותר – חושבים מהר יותר
המוח מורכב מ-85% מים. רק אם יש למוח מספיק מים, הוא יכול לתפקד בצורה טובה. המים מסייעים למוח לייצר מוליכים עצביים, הורמונים וכימיקלים שמסייעים לתפקוד שלו. כאשר המוח יבש, החשיבה נעשית איטית ומעורפלת. המחקרים מראים ששתיה של 8 כוסות מים ביום משפרת את היכולת הקוגניטיבית של האדם ב-30%. כל כוס מים מעלה את מהירות הפעולה של המוח ב-14%. לעומת זה, מדגיש ד"ר יוסי גולדשמיד מחסור במים גורם בפועל להתכווצות של המוח. המחקר, אשר בדק את ההשפעה של איבוד מים על המוח, גילה שבמשך שעה וחצי של הזעה (אשר גורמת לאיבוד מים, כמובן), המוח מתכווץ ממש כמו שקורה לו בשנה שלמה של הזדקנות. עם זאת, לא מדובר במשהו בלתי הפיך: שתייה של כוס מים מחזירה את המוח לתפקוד הרגיל שלו.
שומרים על מצב רוח טוב
המים משפיעים על מצב הרוח של האדם. מחקרים מראים קשר משמעותי בין התייבשות ברמה קלה, לבין מצבים של בלבול, כעס, בעיות ריכוז ומצב רוח רע. שתייה מספקת יוצרת תחושה של רעננות ושל שמחה, וכאמור, מאפשרת למוח לחשוב באופן צלול יותר.
ניקוי רעלים
לכל אדם מצטברים רעלים בגוף במהלך היום – בלי קשר לסוג התזונה שלו. הרעלים הללו משתחררים מן הגוף דרך השתן ודרך הזיעה. אדם שאינו שותה מספיק, אינו מאפשר לרעלים הללו להתנקז החוצה באמצעות הנוזלים. לכלוך שאינו משתחרר בזיעה ובשתן – נאגר במקום זאת בתוך הגוף, ומגיע למערכת העיכול, לכליות ולאיברים אחרים, שם הוא עלול לגרום לדלקות ולזיהומים.
שומרים על המפרקים
מפרקי הגוף – הירכיים, הברכיים, המרפקים, פרק כף היד וכן הלאה – עטופים בסחוס לח, רך וגמיש. הסחוס שומר על המפרקים גמישים וחזקים, ומונע תחושה של כאב בזמן תזוזה. ישנם לא מעט אנשים אשר סובלים מכאבי פרקים באופן כרוני. אנשים אלה מציין ד"ר יוסי גולדשמיד צורכים תרופות ותוספי תזונה, על מנת להקל על הכאבים. התרופות הללו פועלות באופן מיוחד: הן מעודדות את הסחוס לקלוט יותר מים. אולם כדי שיהיה לסחוס מה לספוג – צריך קודם כל לשתות מים.
חילוף חומרים
המים מאפשרים לגוף לשמור על קצב מהיר של חילוף חומרים. מחסור בשתיה באופן קבוע עלול להוביל להתפתחות של אבנים בכליות, משום שאלה זקוקות ללחות על מנת לתפקד בצורה נכונה ולסלק את הרעלים מן הגוף. במקרים אחרים – ההתייבשות גורמת לעצירות ולתופעות דומות אחרות. גם התייבשות קלה מאטה את קצב חילוף החומרים ב-3%.
(צילום: shutterstock)

לשמור על הדיאטה
קצב חילוף החומרים הוא הדרך הראשונה שבה שתיית המים מסייעת לדיאטה. אך יש גם יותר מזה מציין ד"ר גולדשמיד, שתיית מים מסייעת לתחושה של מלאות בגוף, כלומר: כשאנחנו שותים יותר מים, אנחנו אוכלים פחות. לעיתים קרובות, הגוף מתבלבל בין הרעב לצמא, וכך, כאשר אנחנו למעשה צריכים לשתות כוס מים – אנחנו מחפשים נשנוש כלשהו. לכן, אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, הקפידו לשתות כמה שיותר.
לשמור על עור צעיר
מחסור בשתייה משפיע גם על העור. כאשר חסרים נוזלים בגוף, העור נעשה יבש, וגם חסר חיוניות. כאשר העור מתייבש, רובנו נוטים להשתמש בקרם לחות או בתכשירים קוסמטיים אחרים, אך במקרים רבים, אפשר לחסוך את כל זה בפעולה פשוטה: שתיית מים. השתייה שומרת על הלחות בגוף כולו. גם העור סופג את המים, וכך נוצרים פחות קמטים בעור, ונוצר מראה בריא ומבריק של העור כולו, ובמיוחד באזור הפנים.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד