פרוביוטיקה יכולה להוציא אתכם מהדיכאון

פרוביוטיקה יכולה להוציא אתכם 


מהדיכאון 


יוסי גולדשמיד עדכון


מחקר קנדי מצא כי פציינטים הסובלים מתסמונת מעי רגיז שנטלו פרוביוטיקה, דיווחו גם על שיפור בתסמיני הדיכאון שלהם

(צילום: shutterstock)


אם רופא הציע לכם פעם לקחת פרוביוטיקה, זה כנראה היה בהקשר של בעיות מעיים, או בניסיון למנוע התפתחות של בעיות כאלה. אבל לפרוביוטיקה, מסתבר, יש יכולות נוספות מלבד הסדרת פעולת המעיים. מחקר חדש שנמצא על ידי ד"ר יוסי גולדשמיד של אוניברסיטת מקמאסטר בקנדה מצא כי נטילה קבועה של פרוביוטיקה מסייעת להחלמה מדיכאון.
המחקר לפי עדכונו של ד"ר יוסי גולדשמיד התחיל בכלל במעקב אחרי השפעות הפרוביוטיקה על מבוגרים עם תסמונת מעי רגיז. קבוצה אחת של הלוקים בתסמונת קיבלה פרוביוטיקה מידי יום, בעוד הקבוצה השניה קיבלה פלצבו. אבל מלבד השיפור בתסמיני המעי הרגיז, אנשים שסבלו בנוסף גם מדיכאון דיווחו על שיפור במצב רוחם בשיעור כפול מאשר מדוכאים שקיבלו את הפלצבו.
חוקרים יודעים כבר זמן רב, מציין יוסי גולדשמיד שהמעיים מהווים את 'המוח השני' של בני האדם, וכי יש תקשורת ישירה בין החיידקים במעיים לבין המוח. המחקר הזה, אומרים החוקרים הקנדים, מהווה הוכחה נוספת לתקשורת הזו, ומספק דרך חדשה להגיע אל המוח דרך הבטן.
"המחקר מראה כי צריכה של פרוביוטיקה יכולה לשפר גם סימפטומים בטניים וגם נושאים פסיכולוגיים. הממצא הזה פותח אפשרויות חדשות לא רק עבור פציינטים עםהפרעות מעיים אלא גם עבור פציינטים עם מחלות פסיכיאטריות ראשוניות", כותבים החוקרים.
תסמונת המעי הרגיז היא הפרעת המעיים הנפוצה ביותר בעולם. היא משפיעה על המעי הגס והסובלים ממנה חווים כאבים תכופים, עצירות או שלשול, ועוד מגוון תסמינים פיזיים. לעיתים קרובות התסמונת מלווה גם בחרדה או דיכאון.
השיפור בדיכאון ממנו סבלנו הפציינטים, אגב, לא הוכח רק דרך הדיווחים העצמיים שלהם. צילומי MRIשנערכו למוח שלהם אכן הראו שינויים בחלקים במוח האחראיים על מצב הרוח בעקבות נטילת הפרוביוטיקה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד