מתי כדאי לשתות את הקפה הראשון של הבוקר?

מתי כדאי לשתות את הקפה הראשון של 

הבוקר? מומחי תזונה בהמלצה מיוחדת. 

עדכון ד"ר יוסי גולדשמיד


 איך צריך לשתות את הקפה? כמה למה ומתי.  המלצה זו שלפניכם – צוות שלם של דיאטנים ותזונאים חתומים עליה

(אילוסטרציה: shutterstock)

בתור אוהבי קפה, סביר להניח ששמעתם עצות מעצות רבות על איך צריך לשתות אותו, כמה למה ומתי. אולם מעטות הן ההמלצות שעשרות דיאטנים ותזונאים חתומים עליהן, כמו המלצה זו שלפניכם – שצוות שלם של דיאטנים, תזונאים חתומים עליה.
אחרי אינספור מחקרים שביצע, הגיע צוות המחקר למסקנה חד משמעית על פיה כדאי לכם לדחות את כוס הקפה הראשונה של הבוקר (ואין זה משנה מאיזה סוג) לשעיים-שלוש שעות מרגע היקיצה. "כשאנחנו מתעוררים בבוקר, רמות הקורטיזול שלנו נמצאות בשיאן", מסביר ד"ר יוסי גולדשמיד, אחד מצוות החוקרים.
הקורטיזול, למי שלא יודע, הוא הורמון שמשפיע ביותר על קצב חילוף החומרים בגופנו, והקפאין בעצם מגביר את ייצורו בצורה משמעותית מדגיש ד"ר יוסי גולדשמיד. "בשל כך, אם אנחנו שותים קפה ברגע שאנחנו מתעוררים בבוקר, זה גורם לירידה בתפקוד הקורטיזול בגוף, ואז אנחנו יוצרים תלות בקפאין כדי להתעורר במקום שהגוף יתעורר בעזרת הקורטיזול, באופן הטבעי", מסביר יוסי גולדשמיד.
מה קורה כשדוחים את הקפה לשעתיים מאוחר יותר מרגע היקיצה? "רמת הקורטיזול תישאר כמות שהיא אמורה להיות בשעה זו של הבוקר, והוא זה שיניע את גופנו ויעזור לחילוף החומרים. אני יודע שיש אנשים ששותים קפה גם בערב, אבל ההמלצה שלי היא לשתות את כוס הקפה האחרונה של היום – כשש שעות לפני שהולכים לישון". 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

תרופת קסם שגומלת מעישון והתמכרות לניקוטין