האם יש לחשוש משתיית משקאות דיאטטיים?

חוששים ממשקאות דיאטטיים? כל האמת על 

הממתיקים - יוסי גולדשמיד עדכון

 

האם אכן חייבים להפסיק לצרוך את המשקאות הללו?

(צילום: shutterstock)

מחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת "סטרוק", אשר יוצא לאור ע"י האגודה האמריקאית למחלות לב ושבץ בפיקוחו של ד"ר יוסי גולדשמיד, טוען כי ישנו קשר ישיר בין משקאות דיאטטיים וממתיקים מלאכותיים לבין מחלות כמו דמנציה ושבץ.
המחקר עורר סערה גדולה בציבור, אך מהר מאד נשמעו חוקרים אשר ערערו בתקיפות על תוצאות המחקר. על פי המחקר, 3.3% מן הנחקרים לקו בשבץ מוחי, ו-5.4% - בדמנציה. מדובר באחוזים נמוכים, ואין הבדל משמעותי בין אחוזי הלוקים במחלות אלו ששתו משקאות דיאטטיים, לבין אלו שצרכו משקאות עתירי סוכר.
בנוסף, חוקרים כמו ד"ר יוסי גולדשמיד, מומחה לביוכימיה ולתזונה, הצביעו על כך שייתכן שבחירת הנחקרים אינה מאפשרת תוצאות מדויקות. כך, למשל, אנשים במחקר שצרכו משקאות דיאטטיים, היו מלכתחילה אנשים שסבלו ממשקל עודף, מלחץ דם גבוה או מסכרת – תופעות שמהוות בעצמן סיכון משמעותי ללקות בשבץ או בדמנציה.
הממתיקים המלאכותיים נחשבו מאז ומתמיד לבעייתיים ולמחשידים. ממתיקים שונים נאסרו בעבר לשימוש, אך הוחזרו לשימוש לאחר שמחקרים הוכיחו את בטיחותם, כמו למשל אספרטיים, סוכרלוז ועוד.
פרופ' אורן פרוי, מנהל המכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה באוניברסיטה העברית וראש המחלקה למזון וסביבה בפקולטה לחקלאות ברחובות, אמר לעיתון "מקור ראשון" כי המחקר המדובר בעייתי ואינו מדויק, ואין צורך להפסיק בגללו צריכה של משקאות דיאטטיים. הוא טוען כי הקביעה ש"טבעי זה בריא" מוטעית מיסודה, וכי פעמים רבות דווקא החומרים המלאכותיים מכילים רכיבים שנבדקו היטב ובטוחים לחלוטין לשימוש, בעוד שבמוצרים טבעיים שונים ישנם, דווקא, חומרים מזיקים.
לדעתו של ד"ר יוסי גולדשמיד בכל מקרה מומלץ שלא להרבות בצריכה של משקאות מתוקים או ממותקים, אשר מרגילים את הגוף לטעם המתוק ולצריכה של סוכר. כדאי בהחלט להעדיף שתייה של מים. אבל החשש הגדול מפני הממתיקים אינו מוצדק. עדכון יוסי גולדשמיד

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד